maanantai 24. kesäkuuta 2013

Terveelliset letut

Olen jo joskus aikasemminkin jakanut teille tämän reseptin, mutta nyt olen löytänyt muutaman uuden raaka-aineen joiden ansiosta letuista tulee enstistäkin parempia. Kyseessä ovat banaani-kananmunaletut.






Ohjehan on simppeli:

1 kananmuna
1 banaani 

1. Sekoita ainekset sauvasekoittimella tai tehosekoittimessa tasaiseksi. Paista pannulla pienessä määrässä rasvaa. 

Suuremman määrän saa käyttämällä kahta (2) kananmunaa ja banaania.

Sitten ne uudet keksinnöt.
Olen nyt laittanut lettuihin noin yhden teelusikallisen (1 tl) leivinjauhetta ja tämän jauheen ansiosta lettuihin tulee kivasti ilmaa ja sen takia niistä tulee ihanan kuohkeita. 

Välillä olen myös laittanut pienen ripauksen (tai oikeastaan hieman isomman) kanelia. Kaneli sopii kivasti banaanin kanssa, joten herkullinen maku on taattu. 

Nyt kun olen yrittänyt keksiä letuille vaihtelua olen käyttänyt eri hedelmiä ja marjoja niiden kaverina. Mustikka on ikisuosikkini ja siitä en iha heti luovu.
Nyt olen myös miettinyt jos laittaisi taikinan sekaan muutaman ruokalusikallisen esim. puurohiutaleita. Mitäköhän siitä tulisi?! Kokemuksia?

Myös Fit- lehdessä (6/2013) oli yhden sivun mittainen juttu juurikin näistä kyseisistä letuista.




Ne ovat tällä hetkellä todella kovassa huudossa. 
Suosittelen kokeilemaan T-O-D-E-L-L-A paljon jos et ole vielä kokeillut! ;)

Terveellistä ja herkullista alkanutta viikkoa kaikille! :)

1 kommentti:

  1. Oli kyllä herkku lettuja, mutta kovin hyvän näkösiä niistä en saanu :D

    VastaaPoista

Kiitos, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni.